عاشورا و حجاب
درباره وبلاگ


انشاالله روزی در تقویم خواهند نوشت: " تعطیل= روز فرج مهدی فاطمه" بعد در مدینه کنار ساختمان نیمه کاره ای تابلو میزنیم: "پروژه حرم مطهر بی بی دو عالم ،حضرت فاطمه زهرا(س) " کارفرما:قائم ال محمد
نويسندگان
یک شنبه 8 بهمن 1391برچسب:, :: 18:7 :: نويسنده : صدیقه

تاسوعا و عاشورای امسال هم گذشت مثل سال‌های گذشته به راستی از حماسه تاسوعا و عاشورای حسینی چه درس‌هایی گرفتیم از حر که به آزاد مرد شهره شد از بزرگواری‌های حضرت ابوالفضل(علیه السلام) از سالار شهیدان حضرت امام حسین(علیه السلام). بعد از سالیان سال مراسم محرم باشکوه‌تر از سال‌های گذشته برگزار می‌شود از چای، شله‌زرد، حلوا، قیمه، ... هر کس به اندازه توانایی‌ مالی خود نذر و نیازی می‌کنند که انشا ا... حضرت حق نذر و نیاز همه را قبول بفرماید.
اما متاسفانه شاهد هستیم که برخی از خواهران و برادران ما با حجاب و پوششی که اصلا مناسب نیست در کوچه و خیابان و بعضا در هیات‌ها حضور پیدا می‌کنند. تاسف آور‌تر این است که بزرگترها هم تذکری به این افراد نمی‌دهند به راستی این‌گونه وارد کوی و خیابان شدن در ایام محرم صحیح است؟ چرا نمی‌خواهیم از این ایام به درستی فیض ببریم؟
یکی از نماد های عاشورا و محرم سیاه پوش کردن است. و این یعنی لباس و حجاب متفاوت با هرزمانی دیگر. پس در عاشورا پوشش ها متفاوت می شود هم از نظر رنگ و هم از نظر شکل و مدل. اما بر اساس بیان قرآن کریم بهترین لباس، لباس تقوا ست. کسی که در مصیبت فرزند پیامبر صلی الله علیه و آله وسلم اظهار حزن می کند و آن را با تغییر در شکل ظاهری خویش و محل ومحیط زندگی و کسب کارش، به نمایش می گذارد؛ چه خوب است که این لباس تقوا را هر کز فراموش نکند و در ادامه کوچه زندگی نیز از آن استفاده کند.
پوشش های نا مناسب که هیج تناسبی با قالفه کربلا و عاشورا ندارد، نباید بین سینه زنان و عزارداران سید شهیدان علیه السلام رواج داشته باشد. اگر کسانی پیدا شوند که از سر نادانی یا بد ذاتی بخواهند ترویج بی بند باری پوششی ایجاد کنند، لازم است که بزرگتر ها و دوستان واقعی به آنها تذکر بدهند. این تذکرات که طبعا با شیوه دینی و آداب اجتماعی همراه است بدون شک تأثیرگذار خواهد بود؛ حتی اگر در آن زمان خاص و فوری تأثیر نداشته باشد با تکرار و طی زمان مؤثر خواهد شد.
چه خوب است که همانطور که در تاسوعا و عاشورا خود را همر رنگ خوبان درگاه متعال می کنیم و در صف محبین و دلباختگان حضرت ابا عبد الله علیه السلام قرار می گیریم، بعد از تاسوعا و عاشورا نیز همرنگ صالحان و پاکان باشیم. یادمان نرود که حضور در جمع جمعی بندگان شایسته خداوند در ایام عزاداری، خود نشانه پذیرش اهل بیت علیهم السلام است که ما را به جمع خود و پیروان واقعی خود راه داده اند، ما نیز از این فرصت استفاده کرده شکر گذار آن بوده و از آن فاصله نگیریم.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





پيوندها


<-PollName->

<-PollItems->

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 17
بازدید دیروز : 2
بازدید هفته : 19
بازدید ماه : 17
بازدید کل : 7110
تعداد مطالب : 39
تعداد نظرات : 16
تعداد آنلاین : 1

دریافت کد صلوات شمار


استخاره آنلاین با قرآن کریم


تعبیر خواب آنلاین




<-PollName->

<-PollItems->